Reklam şirketi açık açık itiraf etti: “Akıllı telefon kullanıcılarını aktif olarak dinliyoruz”

Akıllı telefonunuzun sizi dinlediği hissine kapılıyor musunuz? Cihazlarımızın, reklam amacıyla kişisel verileri toplamak için bilgimiz olmadan mikrofonu etkinleştirdiği teorisi sıklıkla internette dolaşmaktadır.

Cox Media Group (CMG), “Aktif Dinleme” itirafıyla ortalığı karıştırıyor: Pazarlama şirketi, reklamverenlerin daha hedefe yönelik reklamlar sunabilmesini sağlamak için akıllı telefonlar, akıllı TV’ler ve diğer cihazlardaki mikrofonları kullanarak konuşmaları kolayca dinleyebildiğini iddia ediyor.

Bu uygulamanın yasallığı konusunda bir tartışma yaşanıyor.
CMG, bu kavramı “aktif dinleme” olarak tanıtıyor ve reklamverenlere seçilen alanın belirli bir yarıçapındaki konuşmaları izleme yeteneği vaat ediyor. Yapay zeka sistemi konuşmaları analiz ediyor ve TV yayını, YouTube, Google ve Bing dahil olmak üzere çeşitli platformlarda uygun reklamların dağıtımını kontrol ediyor.

GOOGLE, AMAZON VE MICROSOFT’TAN AÇIKLAMA YAPILMADI

İlgili reklamları görüntülemek için hangi platformların kullanıldığına dair verilen spesifik örnekler nedeniyle Microsoft, Amazon ve Google da zan altında kalıyor. Medyanın iletişime geçmesi üzerine Microsoft yorum yapmaktan kaçındı. Amazon iddialarla ilgili henüz bir açıklama yapmadı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir