Eğitim Politikaları İçin Yeni Yönelimler Belirlendi: Çalıştay Değerlendirmesi
İki günlük çalıştaylar, eğitim politikalarının belirlenmesinde üç temel konuya odaklandı. Bu temalar; “Erdem-değer-eylem çerçevesinin okul iklimine etkisi”, “becerilerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi” ve “disiplinler arası çalışmalar” olarak belirlendi. İlk konu başlığı altında, öğretmenlerin değer odaklı eğitim yaklaşımını sınıflarına nasıl entegre ettikleri ve bu yaklaşımın öğrenci davranışları üzerindeki etkisi tartışıldı. İkinci başlıkta ise, öğretmenlerin becerilerin ölçülmesi sürecinde kullandıkları araçlar ve bu alandaki iyi uygulamalar paylaşıldı. Üçüncü temada ise disiplinler arası iş birliğinin sınıf içindeki yansımaları, branşlar arası iş birliği olanakları ve karşılaşılan zorluklar ele alındı. Ayrıca, eğitimde yapay zeka kullanımı ve akran zorbalığı gibi güncel konular da öğrenme ortamlarını nasıl etkilediği üzerine değerlendirildi. Bu konular kapsamında, öğretmenlerin karşılaştığı durumlar, destek ihtiyaçları ve çözüm önerileri detaylı bir şekilde incelendi.
POLİTİKA OLUŞTURMA SÜRECİNDE ÖNEMLİ ADIMLAR
Toplam 390 kişinin katıldığı çalıştaylarda, her şehirden bir daire başkanı ve dört bakanlık personeli yer aldı. Ayrıca, dört akademisyen grupları yönlendirirken, farklı okul türlerinden sekiz okul yöneticisi, sekiz rehber öğretmen ve farklı branştan (fizik, kimya, biyoloji, matematik, coğrafya, tarih, Türk dili ve edebiyatı) sekiz öğretmen de çalışmalara dahil edildi. Çalıştaylardan elde edilen verilerin, okulların atmosferini güçlendirmekten disiplinler arası uygulamaları yaygınlaştırmaya, beceri odaklı ölçme-değerlendirme uygulamalarını geliştirmekten eğitimde yapay zeka okuryazarlığına kadar birçok alanda politika oluşturma sürecine katkı sağlaması amaçlanıyor. Bölgesel çalıştaylar, 8-9 Mayıs tarihlerinde Gaziantep, Erzurum ve Samsun’da devam edecek.